Ett mulet februari och spirande drömmar

Idag är en långsam dag. Till och med vädret är långsamt. Ett tjockt, mulet täcke på himlen och givetvis en del regn. Klockan är 16:05 och jag har ännu inte dukat undan spåren efter min frukost. Trots detta är det något som spirar i mitt huvud, det finns trots att det är deppigt både inne och ute någon form av låga som bara behöver en aning syre för att kunna överleva. Den lågan har funnits där ett tag nu och det är jag oändligt tacksam över. Syret får den i form av kärlek, hopp och drömmar. Jag får så mycket kärlek från mina nära och kära att jag blir överväldigad. Det finns så många personer i min omgivning som trots att jag själv bara ser mina oändliga misslyckanden ser på mig som en hero. Säg, finns det något finare? Hoppet och drömmarna går hand i hand. Som yin och yang, mjölk och nybakta bullar eller något annat metaforiskt. Jag drömmer om att bli kvitt min ångest, få energi till att leva livet, carpe diema och kunna andas utan att något trycker hårt över min bröstkorg.

Förutom detta ska jag ägna resten av dagen åt att städa lägenheten. Mitt hem är min borg och ett fint hem hjälper också lågan att andas.

IMG_2054
Denna bild är inte tagen idag men jag låtsas gärna att den vore det! Det finns få saker som är så vackra som guldtimman när solen förgyller världen.

Kram! /Amanda

Kommentera

