Rätt jäkla bra dag

Hej dagboken! Jag har blivit totalt besatt av Josefin och Vanjas podcast och det har gjort mitt liv aningens bättre. Att ha personer i bakgrunden när det diskas, plockas och grejas som bara är så underbart peppiga är ju otroligt inspirerande. Något jag särskilt tagit till mig är att en bör försöka vända alla skitsaker till något positivt. En klyscha kanske men ack så sant! Dagen började pissigt men tack vare att jag försöker påminna mig om detta tankesätt blev den rätt jäkla bra! Jag har storhandlat och vårpiffat hemmet med färska tulipaner i både kök och vardagsrum samt äntligen bytt ut det glöggdoftande lagerhausljuset med etiketten som säger ”God jul” till ett apsnyggt vårblomsterdoftande i kopparfärg som jag fick av mina underbara arbetskamrater på Visko när jag fyllde 20. Min kärlek var idag sjuk och fick vara hemma från jobbet så för att få lite vardagslyx traskade vi in till stan och köpte sushi och thai, muuums. Mätt och belåten ska jag nog krypa till kojs om en strax.

Tills imorgon vill jag tipsa om tidigare nämnda podd. Lyssna och mys tillsammans med två fantastiskt härliga kvinnor som snackar karriär, pepp, känslor och i princip allt annat som finns.

image
Njut och inspireras!

Kram!/ Amanda

Kommentera

