Polisanmälan, badbomber och smoothies

Dagen kunde fått en bättre start. Har haft sjuka mardrömmar och var vid lunch (alltså ungefär då jag går ur sängen) tvungen att göra en polisanmälan pga obehagliga sms jag mottagit från en person. Vet inte om jag bör skriva så mycket mer om det här, vill mest ge en bild av att ”morgonen” kunde varit rätt mycket bättre.

Försökte styra upp resten av dagen till det bättre och lyckades någorlunda. Gjorde en god smoothie till mig själv på kiwi, tropiska frukter, spenat och apelsinjuice. Det är godare än det låter, tro mig. Här är en bild på le frukost:

FullSizeRender 3
Mycket smak av kiwi! I bakgrunden skymtar min fina ljuslykta med matchande tändstickor från Ernst kollektion, love it!

På eftermiddagen gav jag och kärleken oss ut på en promenad i det fina vädret. Solen stod lågt och kastade långa skuggor och himlen var helt klarblå. Fyllda av ny, positiv energi bestämde vi spontant att vi skulle ta bilen och åka tre mil söderut till min familj. Där bjöds det på kvällsmat och mys med både mänskliga familjemedlemmar och katter, underbart! Efter några timmar bar det av hemåt igen och jag kröp ner i ett varmt bad i sällskap av en badbomb som gjorde min hud supermjuk och kokosdoftande.

FullSizeRender 4FullSizeRender 5

Och här sitter jag nu, ännu en gång med en smoothie i min hand. Efter badet sköljde ångesten över mig vilket kan ha ett samband med det jobbiga momentet tidigare idag. Nåväl, med tröst av älskling och några djupa andetag känns det bättre. Ska även ta hjälp av några lugnande tabletter samt lugnande eterisk lavendelolja för att somna. Jag önskar hela världen en god natt och en härlig morgondag. Vi hörs då!

IMG_2232

Kram! /Amanda

Kommentera

