Tips: Meditation med målarböcker

Godmorgon! Idag var jag uppe vid ca nio vilket är sjukt skönt, det känns som att min dag har fått en massa extra timmar! Jag startar dagen med ett tips:

Målarböcker för vuxna är inte ett nytt fenomen men trots det är det fortfarande många som inte vet om att det finns och hur lättillgängligt det faktiskt är. Promenera bara in på närmsta bokhandel så finns de där! När jag behöver koppla bort omvärlden en stund och gå in i något med fullt fokus plockar jag fram min målarbok. Kanske slår jag på en podd eller en spellista med underbar filmmusik att lyssna på eller så njuter jag av total tystnad.

Nedanstående bilder är alla från Den förtrollade skogen (Johanna Basford) och jag har dels använt blandade träpennor men även vilt vågat testa tuschpennor med helt ok resultat.

Kram! /Amanda

Kommentera

