Visualisera ångest

Att visualisera ett fenomen kan vara en bra hjälp till förståelse. Åtminstone är det något som fungerar för mig. Låt mig ge ett exempel på hur jag ibland försöker visualisera min ångest för att må bättre:

Vårt sinne är som himlen. Den kan vara klar och solig, med få flyktiga moln, större moln eller mulen. Ibland kanske det till och med regnar. Molnen symboliserar för mig ångest. Jag kan vara fri från ångest, känna av lite grann eller vara helt uppe i det och då inte känna någon som helst livslust. Det finns olika sätt moln kan försvinna på. Antingen kan de regna bort (symbol för att gråta) eller så kan de bara jag väntar sakta blåsa bort… Kanske behövs det en blandning?

Och till sist det viktigaste: Hur jag än mår just nu finns den blå himlen alltid, alltid där.

Download-cloudy-sky-hd-wallpaper-free-wallpaper
Bildkälla

Ta hand om er ❤

Kram/ Amanda

 

Kommentera

