Kärt återseende och fika

På eftermiddagen bestämdes det äntligen att en av mina barndomsvänner som jag tyvärr träffar allt för sällan skulle komma över på fika. Jag svängde ihop vego-chokladbollar och sedan kalasade vi över dessa samtidigt som vi babblade på om minnen och allt möjligt annat. Jag har också i princip magknip av allt skrattande vilket känns helt underbart.

Nu har jag nyss vinkat av henne och känner redan saknad. Jag fascineras över att det kan gå så lång tid mellan våra möten och ändå är det alltid som att det var igår vi sågs senast.
”Då vet man ju att det är äkta!”

Detta var några av de sista orden som yttrades vid avskedet och jag kan inte göra annat än att leendes instämma.

Kram!/ Amanda

Kommentera

