En fascination av herrgårdar o.dyl.

Inatt hade jag en grym dröm där jag och Anton tillsammans köpte ett hus eller rättare sagt en gammal nedgången herrgård. Tillsammans skulle vi renovera och rusta upp och vi hade höga visioner. Denna dröm fick mig att bli otroligt sugen på att spela The Sims, jag får se till att få spelet installerat på min dator när den fräsch och lagad återvänder från datorsjukhuset.

Jag har för övrigt ca alltid varit fascinerad över herrgårdar, slott eller för all del gamla vackra villor. Tanken på sådana får mig att drömma mig bort till forna tider och jag inspireras till att skriva och teckna.

 

Ett av förra sommarens många slottsbesök, Kalmar slott. I sommar väntar med all säkerhet fler historiska besök!

För er som undrar ska jag nu ta mig i kragen och ge mig ut för att gåspringa. När jag är tillbaka kommer jag vara röd i ansiktet, på gränsen till kvävd av min dåliga kondis men mycket nöjd. Tjing!

 

Överexponerad, iklädd tröja från ljuva 90-talet och löjligt taggad.

Kram! /Amanda

Kommentera

