Det går inte att få det perfekt med en gång!

Hela dagen har jag spenderat i tvättstugan. Eller ja, nästan iallafall. Efter flera veckor har högen i tvättkorgen sakta men säkert klättrat upp mot taket. Idag var det dock dags att ta itu med skiten. Efter tio maskiner tvätt börjar det likna något men än är det en del kvar innan jag är nöjd.

Medan jag knåpade i lägenheten lyssnade jag på favvopodden Josefin och Vanja. De pratade en del om att inte våga börja med något pga att målet är perfektion med en gång. De sade en så himla bra och simpel sak om detta som jag med en gång krafsade ner på ett papper.

Detta känns otroligt relevant för mig och jag ska ha denna lilla lapp väl synlig för ständig påminnelse.

Mellan varven i tvättstugan tog jag även tag i något som jag skjutit på i ca tre månader. Att tvätta sminkborstarna… Jag skäms över att det gått så lång tid och jag vet att det är skitäckligt att sminka sig med bakterier men det är ju så himla tråkigt! 
 

Sunket innan saneringen.
 

Om du någonsin frågar dig själv om det är dags att tvätta dina sminkborstar är svaret ALLTID ja!

Till sist var de rena och fina igen!

Under kvällen kom den bekanta ångesten smygande och för varje minut eskalerade den mer och mer. Älskling tröstade och bäddade in mig i en filt och jag orkade verkligen inte laga någon mat trots att magen högljutt protesterade, en och en halv banan fick räcka. Spontant ställde jag mig på min yogamatta och improviserade ihop ett pass som passade mig där och då. Det tillsammans med lugnande tabletter och ett telefonsamtal med min fina mamma hoppas jag ska få mig att somna snabbt och att jag i sömnen finner ro.

Kram/ Amanda

Kommentera

