Jag var modell

För någon månad sedan fick jag en fråga som jag blev väldigt förvånad över. En vän undrade om jag kunde vara hennes modell i en modevisning för Almås gymnasieskola. Jag tvekade ett ögonblick… Hade jag självförtroendet som krävdes för detta? Var jag inte för kort? För stor? Hade jag inte för stora fötter? (Ja, den tanken slog mig faktiskt). Skulle jag klara detta med min ångest? Det tog dock inte många sekunder innan jag kände ”Fuck it! Jag är grym och klart som fanken att jag klarar detta!” Jag tackade ja och den femte april satt jag plötsligt och blev sminkad och stylad. Temat var fantasy och jag blev en så kallad Space babe. Stentufft. Jag kände mig dödligt snygg och kände att jag bemästrade catwalken rätt bra. Fick frågan om jag arbetade som modell annars också så något rätt måste jag ju gjort, haha!


Tack Elvira för att jag fick vara med om denna roliga och för mig utmanande upplevelse. Det var en egoboost som hette duga! Nu ska jag sätta tänderna i denna måndag och se vad den har att erbjuda mig.

Kram!/ Amanda

2 reaktioner på ”Jag var modell

Kommentera

