Filmrecension- Djungelboken

Som det hängivna Disney-fan jag är tvekade jag inte en sekund när mamma frågade om jag och Anton ville med familjen och se Djungelboken. Det är intressant att se sina favoritkaraktärer få liv och träda ur det barnsliga och tecknade och trots att en vet på ett ungefär vad som kommer att hända var den ändå rätt spännande. Även om jag vet att Titanic sjunker i slutet är ju storyn det som gör hela upplevelsen (för att göra en liknelse alltså).


+ Bra animeringar. Jag har förstått det som att filmen följer novellsamlingen mer än vad den första Disneyfilmen gör vilket ju alltid är roligt!

– Jag är besviken över bristen på kvinnliga karaktärer. I hela filmen fanns det enbart med TVÅ kvinnliga karaktärer (vafan???) och det var mamma varg och ormen Kaa. Varför måste alltid majoriteten av alla karaktärer vara män?

Jag och Anton är överens om att filmen får 7/10 chokladbollar. Slut på recension.

Kram!/ Amanda

Kommentera

