Grå, fridfull dag

Runt 05:50 imorse var jag uppe och diskade med en ond nacke insmord med kylgel. Först efter 2 timmar gav smärtan med sig och då kändes det inte värt att gå och lägga sig igen. Jag fejade lite i lägenheten, tittade på youtube, åt frukost med Anton när han gick upp och bokade tvättid tills nästa vecka.


Detta är i mina ögon en perfekt vardag. Vakna tidigt och få massa extra timmar på dagen, få saker gjorda här hemma och samtidigt bara vara. Himlen var varit i en grå nyans som de flesta skulle sucka åt men för mig symboliserar den frid. Det är stilla och lugnt och ingen hets att vara utomhus (det är faktiskt främst vid sådant här väder jag brukar få lust att gå ut, när det känns som att jag väljer det helt själv).

På kvällen hade Anton handlat och tillsammans åt vi kvällsmat framför youtube. Dagen har med andra ord varit toppen och det hoppas jag att även er dag var!

Kram!/ Amanda

Kommentera

