Att utmana sig själv

I min kamp mot min ångest har jag börjat utmana mig själv emellanåt. Känns det läskigt? Vill jag undvika detta? Då ska jag göra det! Givetvis funkar inte alltid detta tankesätt men förra helgen gjorde jag något jag aldrig tidigare gjort. Jag sjöng inför folk.


Morfar fyllde 70 och mamma ville inte sjunga ensam. Jag tvekade inte ens när jag tackade ja till att medverka. Det kändes som en grej jag bara borde göra och i lördags klev jag alltså upp på scenen och framförde låten Den jag kunde va (Björn Afzelius). Trots att jag annars tycker att jag sjunger rätt fint var det svårare än jag trodde att hålla tonen med mikrofon men jag gjorde det och det är jag fett stolt över.

Så här såg jag ut! Hade min nya fina blus och kjol i sammet. Kände mig så fin, så fin.
Morfar är grundaren till en skobutik som hela släkten i princip är en del av. Därför prydde dessa skor av marsipan tårtan och huuur söta är de inte???

Kram!/ Amanda

Kommentera

