Vitsippan ute i backarna stå

Ny favoritfrukost! Vegoyoghurt och müsli med en klick jordnötssmör. Ovanpå detta öser jag allt göttigt jag hittar i vårt skafferi. Här har jag på chiafrön, kokosflingor och dadlar. Muuums!

Söndagen liksom gårdagen har varit lugn. Igår lagade jag massa matlådor så en av dessa har jag avnjutit och jag har även haft det trevligt med ljudbok och städning. Att städa är faktiskt ingenting som jag tycker är tråkigt. Jag tycker det är uppfriskande att se det gå från stökigt och smutsigt till städat och rent och jag finner ett lugn när det är ordning omkring mig. Utan yttre ordning får jag inte heller någon ordning på mitt inre, så enkelt är det.
 


Det var ju himla fint väder så jag och Anton traskade ut och plockade vitsippor. Vitsippan är min favoritblommor och för tankarna till när jag var barn och plockade så stora buketter som möjligt i trädgården för att överraska mamma. Vitsippan är vår för mig.

På eftermiddagen kom svärfar på besök och vi snickesnackade lite över kaffe. Jag slurpade på en hallonsmoothie toppad med kokos, himla smarrigt! Nu är det dags för mig att sova.

Kram!/ Amanda

Kommentera

