Klipp, klipp!

Håret har länge varit superslitet och att lägga flera hundra på att kapa topparna kändes inte lika värt som det gjorde när jag hade mer pengar.


Fuck it tänkte jag och ställde mig i badrummet med närmsta sax och lekte frisör.


Så här såg det ut före klippningen. Jag vet ju på ett ungefär hur frisörerna gör (menar inte att de har ett enkelt jobb eller att jag är i närheten av deras nivå) och gjorde så som jag sett dem göra. Dela upp håret, vatten, jämföra längderna mm. Sist gjorde jag en stram tofs mitt på huvudet och kapade en del av den vilket gjorde håret lite härligt uppklippt.


Tadaa!!!! Helt okej jämnt och sååå mycket fräschare. Det jag är mest nöjd över är mina sparade pengar, börjar bli bra på att hålla i kosingen!

Kram!/ Amanda

En reaktion på ”Klipp, klipp!

Kommentera

