Pussel och vlogg?

Hoppla, så snabbt gårdagen tog slut!

Jag spenderade en stor del av dagen nerbäddad med ångest, hade dock varit uppe tidigt och grejat samt haft mängder av märkliga mardrömmar. På kvällen kändes det dock bättre och jag och Anton firade att vi varit sambos i ett år med filmmys och med att pussla!

1416_got_3d_map_of_westeros_puzzle_new_board
Bilden är lånad från thinkgeek.com där pusslet bland annat finns att köpa.

Pusslet är tredimensionellt och i tre lager. Det understa lagret är hela kartan över Westeros vilket ju är kontinenten där huvuddelen av serien Game of thrones utspelar sig. Detta är även det svåraste lagret som vi inte har kommit förbi, vissa delar passar på flera ställen och det är svårt att se skillnad på vissa havsdelar. Det andra lagret är lite enklare med större bitar som endast föreställer kontinenten, alltså inget jobbigt hav, haha. Tredje lagret är städerna som bara placeras ut där de hör hemma. Superfint! Anton fick detta i födelsedagspresent förra året.

img_2916

Idag testar jag på att vlogga som det så fint heter. Får se om det blir najs eller bajs och om jag raderar eller publicerar det. Spännande! Ikväll kommer mina underbara syskon och hälsar på, längtar tills dess!

Kram!/ Amanda

 

Kommentera

