Snabb filmrecension


Igår såg jag alltså filmen Kon-Tiki (2012) och jag känner att jag vill skriva en liten snabb recension av densamma.



Jag tycker att filmen var mycket bra gjord och mycket vacker att se på. Jag är något av en sucker för 40-talets mode så smälte gång på gång när jag såg de olika männen som seglade flotte, mycket tjusigt!

Skådespeleriet var också toppen. Skådespelarna var till största del norska vilket var en annorlunda och rolig detalj. Kul när verkliga händelser får vara så trogna originalhändelsen som möjligt. Allt för mycket ska ju vara på engelska.



Det tog ett tag innan jag förstod vem jag tyckte att huvudkaraktärens skådis Pål Sverre Hagen påminde om. Till slut kom jag dock på det och håller ni inte med mig om att han är superlik Ryan Rosling? Haha, jag tycker de ser ut att vara syskon jag.


Filmen är ju baserad på en verklig händelse som blev en dokumentär strax efter seglingen 1947. Besättningen filmade en hel del ute till havs och jag skulle gärna se dokumentären nu efter detta!

Okej, detta blev längre än vad jag planerade. Totalt ger jag filmen 8/10 i betyg. Motivering ovan, skulle dock inte se om den på ett långt tag. Känns som att det räckte med en gång. Bra dock, tips!

Kram!/ Amanda

Kommentera

