En fuktmask och grubbel över årstidernas vara eller icke vara…

Som utlovat; en bild på bästa biffen till hamburgare!

Men hej! Emma stannade alltså i hela två nätter och det var supermysigt att ha min fina lillasyster här. Vi har ju haft (och har fortfarande!) ett helt ljuuuvligt försommarväder som andas skolavslutning och sommarlov.

Fuktmasken håller på att gå in helt i huden och jag tänker inte tvätta av den förrän imorgon bitti. Fuktbomb!

Nu sitter jag här efter ännu somrig och härlig dag med en fuktmask insmetad i ansiktet. Ute är det guldtimman som färgar världen gyllene. Livet känns rätt så bra just nu och jag ser fram emot sommaren som ligger framför mina fötter. Det är bara att ta ett kliv fram och välkomna den och det gör jag så gärna med öppna armar.

För tillfället är vårt vardagsrum ett kaos fullt av loppisprylar men det är ändå totalt värt att knipa en bild när rummet badar i guld.

Det känns som att jag aldrig väntat så här länge på värmen och grönskan. Jag menar, känns det inte som att vi haft ruggigt och grått väder i ca två år nu? Jag ser det inte längre som att vi har fyra årstider i Sverige utan snarare två säsonger, liknande de länder som har till exempel regnsäsong. Vi har den grå säsongen som vara ungefär från oktober till april och sedan har vi en kort sommarsäsong. Mellantingen verkar inte finnas längre. Eller så har vintern dött ut och blivit ett grådassigt mellanting. För två veckor sedan snöade det och idag gick jag barbent och svettades i sommarsolen. Det om något är ett bevis för att min säsongsteori stämmer!

Kram!/ Amanda

Kommentera

