Spontanbesök hos la familia samt dagsplaner

IMG_3248
Jag och Anton konstaterade att det är svårt att äta en isglass utan att se porrig ut. Dagens visdomsord typ. Hur rackarns snygga är förresten inte min nya skor?! 10/10 om ni frågar mig!

I söndags kände jag och Anton för att vara lite mer spontana. Hux flux gick vi en tre kilometers promenad i skogen, tog en glass på en av broarna i stan och satte och sedan i bilen och åkte ner till familjen i skogen. Solen strålade och medan mamma grillade hann jag, Anton och mina älskade syskon att spela både krocket och badminton samt på grund av sommarpirr i kroppen hjula, stå på händer och göra alldeles för många kullerbyttor ner för slänten. Blev alldeles åksjuk, haha!

img_3243

Maten serverades och jag avnjöt en supergod potatissallad som mamma slängt ihop själv, grönsaker och massor av vattenmelon. Fräscht och somrigt! Jag fyllde på med kattgos och när solen börjat gå ner drog vi oss till slut hemåt. Jag somnade gott när jag kom hem.

 

thumb_IMG_2931_1024
Förra gången jag och Loella sågs hade vi en inomhuspicknick. Efter en stund bestämde vi att det började regna och drog in picknicken under bordet. Att ha barnasinnet kvar är helt fantastiskt.

Ikväll ska jag hänga med min fina barndomsvän Loella. Vi ska åka till Göteborg för att fika, kika i några affärer och efter det ska Loella tatuera sig. Mycket spännande och mysigt!

Kram!/Amanda

Kommentera

