Minnen från en ätstörning

Detta har varit en mycket trött dag. Jag har slarvat lite med att äta ordentligt senaste dagarna vilken självklart leder till trötthet men även ångest i mitt fall. Med sommaren kommer även de berömda sommarkropparna och trots att jag är mer bekväm i min kropp än någonsin är det lätt hänt att bilder på tajta, brunbrända kroppar och prat om platta magar triggar igång gamla tankar från tiden då jag hade en lätt ätstörning. Jag var på KBT idag vid 17:00 och då pratade vi bland annat om detta, imorgon ska jag ta tag i matvanorna igen!

thumb_IMG_3117_1024
Blir alltid lite mer taggad på mat när jag handlat. Här är en del av det som hängde med hem efter förra besöket på Ica. Allt som syns är vego och allt är även supergott!

Jag och Anton har även ätit glass. Vi testade den vegetariska Rice som istället för kors bröstmjölk är tillverkad på rismjölk. Jag tyckte att den var god men mest belåten över smaken var Anton. Han höjde den i princip till skyarna, superkul tycker jag! På grund av ovan nämnd trötthet har jag inte åstadkommit så mycket mer denna dag, får se om jag lyckas ta mig upp till 8:00 imorgon för att tvätta. Tveksamt…

Kram!/ Amanda

Kommentera

