Tvättdag (igen) och dagens tips!

thumb_IMG_2671_1024
Nu var det längesedan jag köpte tulipaner, de är ju så ljuvliga! Dessa är från i påskas. Synd bara att de vissnar och blir fula så fort, de drar ner tulipanpeppen en hel del…

Godmorgon!

Jag lyckades med att kliva upp i hyfsat god tid (runt 9:30) för att finna att det inte alls var idag jag hade tvättid, utan på måndag. Som tur var stod tvättstugans kalender tom fram till 16 så nu har jag massa tid på att tömma vår smockfulla tvättkorg, jippie! Jag tycker faktiskt att det är mysigt att tvätta, jag har dessutom ett färskt avsnitt av favoritpodden Josefin och Vanja att lyssna på så det kan ju inte bli så mycket bättre!

thumb_IMG_2672_1024

I skrivande stund sitter jag och mumsar på min frukost. Tidigare har jag alltid satt mig i soffan med allt och köksbordet har i princip enbart fungerat som en avlastningsyta men den senaste veckan har jag faktiskt börjat placera mig här på morgonen. Det känns som att frukosten blir mer som en mysig rutin då än att bara slänga i sig något framför tv:n. Jag har ju blivit ett stort fan av vardagsglädje och därför blir detta dagens tips från mig: Gör frukosten, middagen eller vad som helst för allan del till en stund som får ta tid. Duka fint, lägg upp maten snyggt, öppna fönstret på morgonen och tänd ljus på kvällen. Jag lovar att det kommer ge livet lite mer glitter och själen lite mer ro.

Kram!/ Amanda

 

Kommentera

