The first snow of winter

10760.jpg

Åh! Hittade denna goding på youtube för ett tag sedan och nu har jag äntligen sett den! För andra som är i min ålder känns den säkert igen med en hel del nostalgisk känsla. Titeln är alltså The first snow of winter (eller Den första snön som jag minns det på svenska) och jag minns den som mycket sorglig. När jag ser den nu igen känns det dock bättre för jag vet att den som alla filmer för barn har ett lyckligt slut.

2

Stilen på hur den är tecknad kanske inte är så märkvärdig men jag älskar den melankoliska känslan i färgvalen.

the-first-snow-of-winter.jpg

På det stora hela är det en mycket vacker film som på endast en halvtimme på ett vackert sätt visar barn värdet av vänskap och att aldrig ge upp hoppet. Nostalgitips!

Kram!/ Amanda

Kommentera

