Smoothie med doft av snopp?

Sitter i soffan och har precis avnjutit dagens frukost. Dagens mood är helt okej trots att jag precis börjat trappa ner på mina antidepressiva (ska inte sluta, enbart byta). Igår kunde jag knappt gå under hela förmiddagen och hade sjuka mardrömmar som aldrig ville lämna mig ifred. Kroppen verkar dock redan ha vant sig vid en mindre kapsel och idag känns det bra!


Frukosten bestod av en smoothie-bowl innehållandes ekologiska hallon, två små bananer, spenat, en halv tesked spirulina och sedan toppade jag med ekologiska havtorn, skivad banan samt lite kokos. Var så rädd att det skulle smaka spirulina (hade aldrig testat tidigare) men kände ingen smak alls! Tur det för doften var en blandning mellan instängd luft och otvättad snopp. Anledningen till att jag äter smoothien med saker att tugga på istället för att dricka den är för att matspjälkningen ju redan börjar i munnen med enzymer i saliven. Tips!

Nu ska jag ta det lugnt, städa lite och sedan beger jag och Anton oss in till stan för ärenden och shopping, mys!

Kram!/ Amanda

Kommentera

