Svar på fråga – Min epilator

Sara
Hej såg i en video att du använde en lasermaskin till dina ben, kan inte du blogga eller göra ett video inlägg om den ?
kram
Sorry för världshistoriens senaste svar, givetvis ska jag blogga om denna!
remington-ep7020188452_1_normal_largeManicklen jag använder på mina ben och som sågs i denna video har inte med laser att göra (trots att det kanske ser ut så). Det är en så kallad Epilator, en maskin som rycker ur hårstrån med roten. Tänk vaxning fast utan massa klet och billigare eftersom att du inte slänger bort epilatorn som du gör med vaxremsorna.
 img_4147
På huvudet av epilatorn sitter det en massa små pincetter som med väldigt hög hastighet rycker bort de hårstrån som växer på mina armar, ben och ibland även bikinilinjen. Rekommenderar dock inte det sistnämnda. Det gör svinont men ibland pallar man bara inte med mörk stubb bredvid snippis som växer ut snabbare än blixten. Tänk liksom om håret på huvudet kunde göra det, hur bra?!
Min epilator kommer från Remington och det införskaffade jag mig typ 2012 och jag minns att det var en av de billigare som fanns då. Ju fler funktioner ju dyrare blir också epilatorn. Vissa kan man ha i duschen, vissa är tystare och vissa är sladdlösa. Min kom med en laserliknande lampa så att jag ser de små fjunen, det är inte fy skam det heller.
Och ja, det gör skitont i början men bara efter några få gånger känns det mycket bättre. Give it a try vettja, min hittas bland annat här!
Kram!/ Amanda
Kommentera

