Flerfaldigt firande

I flera veckors tid har jag och mina vänner planerat att fira Kristins hemkomst. I ett år var min fina vän borta i Australien och nu har hon varit hemma ett tag, självklart ska det firas! Särskilt med tanke på att hon i samma veva fyllde 21, oj oj!

FullSizeRender-2.jpg
Smart drag av restaurangen att ställa fram salta popcorn. Fler drinkar sålda!

Vi försökte oss på en överraskning men som vanligt misslyckades det. Vi råkar alltid ge omedvetna ledtrådar och det är inte heller ovanligt att någon försäger sig av misstag.  Nåväl, en (enligt mig) lyckad middag på Pinchos fick vi till och mysigt hade vi det!

Jag tryckte i mig hela 6 rätter + efterrätt + en god drink. Seriöst, deras godisdrinkar är bäst. Här har jag skrivit om mitt förra besök på Pinchos!

FullSizeRender-1.jpg
Drink med smak av rosa godisrem.

FullSizeRender.jpg

Hur hade jag då råd med detta, efter allt mitt klagande om att jag varit pank? Jo, IDAG fick jag äntligen pengar från försäkringskassan. Ärendet har pågått sedan i mars så man kan väl säga att det var på tiden. Och ni behöver inte oroa er försäkringskassan. Det är inget lyxliv jag tänker leva nu utan jag är mest tacksam över att jag slipper oroa mig över att pengarna inte ska räcka i kassan på Ica och över att jag kan betala mina tider hos psykologen själv.

IMG_5149.JPG
Till och med sminket satt perfekt. Vardagsglädje!

FullSizeRender-3.jpg

Mycket värt att fira idag alltså! Nu sitter jag och Anton och dricker te framför Historieätarna och det ska vi göra ett tag till innan det är dags att sova. ÅH, så skönt det ska bli!

Kram!/ Amanda

Kommentera

