Julshopping och vegansk knäck

Anton hade planerat dejt idag men dessvärre får vi skjuta på det pga att annat kom i vägen. Så kan det såklart bli ibland!

FullSizeRender-4.jpg
Ordnade pannkakor till frukost som vi åt tillsammans, så mysig start på dagen!

Dagen spenderades med att gå i affärer för att inhandla en del prylar till julen. Bland annat Lagerhaus som har sååå mycket fina julprylar! Besökte även mitt kära Ica Maxi och handlade mat mm för nästan 1000kr. Längesedan jag hade råd att storhandla såhär, välbehövligt!

FullSizeRender-5.jpg

Väl hemma fick jag skynda mig med att koka knäck till ett veganskt glögg-knytis jag ska till imorgon. Knäcken blev lite för söt för min smak vilket kan bero på att soja-grädde i sig är rätt sött. Kan dock säkert bli bra genom en del experimenterande med receptet! Receptet hittade jag här.

giphy.gif

Och så anledningen till att dejten blev inställd: Lillasyster Emma skulle vara ensam hela kvällen och resterande familjemedlemmar behövde skjuts hem från julbord. Därför hamnade jag och Anton här! Vi har käkat hämtmat, gosat med katter och tittar just nu på Breaking bad. 

Slut på update.

Kram!/ Amanda

Kommentera

