Julmiddag med fina vänner

FullSizeRender-5.jpg

Såhär fint hade jag dekorerat i fredags. Köksbordet var inburet i vårt vardagsrum och där hade jag ordnat inför trerätters med fin dukning.

fullsizerender

Titta så fint! Kulorna med placeringskort är från ICA Maxi, det finns även i färgade kulor om man inte vill ha vitt och silver.

fullsizerender-3

fullsizerender-8

fullsizerender-4

Så här såg jag ut! Klänningen är den jag hade på mitt kalas med släkten förra veckan, varför bryta ett vinnande koncept liksom? En ny favorit.

fullsizerender-1

fullsizerender-2

Allt var vego! Förrätten fick jag ingen bra bild på men det var en toast med avokado, creme fraîche, rödlök och vego-rom (görs på sjögräs). Supergod! Huvudrätten ovan är en vanlig schnitzel från Anamma, hasselbackspotatis och tzatziki som tyvärr smakade alldeles för mycket vitlök. Annars gott det med!

fullsizerender-11

Kärlek.

fullsizerender-10

Loella hade med en försenad födelsedagspresent till mig. Paketet innehöll en jättefin målarbok med motiv av nordiska väsen och världens finaste halsband! Bild längre ner i detta inlägg.

fullsizerender-7

Hej hej från hallen! Förklädet är på för här håller jag på att förbereda efterrätten.

fullsizerender-6

En suuuuupergod pepparkakscheescake. Score! Efter maten var uppäten körde vi julklappsleken, drack vin och snickesnackade ett bra tag innan det var dags att säga hejdå.

fullsizerender-9

Halsbandet åkte på med en gång, jag älskar det! Så enkelt men så fint och SÅ jag! Tack igen Loella och tack även ni andra för en fin kväll!

Kram!/ Amanda

Kommentera

