Fullt upp med julgodis

Ikväll var det dags för mig och Anton att göra julgodis! Receptet vi använder oss av är mammas och enligt mig det bästa. Både knäcken och kolan blir sådär perfekt seg och krämig. Kan man säga att det är krämigt? Jag tycker det.

img_0144

Julgodis är ju inte särskilt svårt att laga men det tar alltid längre tid än vad man tror att det ska göra. Särskilt kolan, hur många bitar kan det egentligen bli av en sats?! Att göra en halv är inget alternativ, dessa försvinner enkelt nog!

img_0146

Tada! Att göra dem särskilt estetiskt tilltalande är inget vi orkar lägga tid och energi på. Här är det smaken som är det viktiga. Fin uppläggning försöker jag däremot få till. Bonbonjären är en gåva från min 20-årsdag förra året och den lilla skålen hittade mamma på loppis för inte så länge sedan. Tjusigt!

Kram!/ Amanda

Kommentera

