När medicin inte är lösningen

Det är mycket den senaste tiden som påverkat mitt mående. Jag kände ju att jag mådde så mycket bättre när jag slutade med antidepp, som att jag var mer närvarande och att matlusten återställdes. Ändå lyssnade jag på läkaren vid det senaste besöket och har nu börjat med en ny medicin, igen. Matlusten är återigen som bortblåst, ångesten har ökat och även om jag vet att det blir bättre när jag vant mig känner jag att jag inte står ut. Jag vill bara kasta kapslarna i papperskorgen.

FullSizeRender-22.jpg

Jag är inte deprimerad utan har ångest så jag mår inte bättre av antidepressiv medicin utan terapi. Jag behöver gå till botten med varför jag mår som jag gör men terapi är svårt att få. Det är långa väntetider, märkliga avtal mellan vårdcentraler och psykiatrin och då är det enklare att skriva ut lite tabletter.

FullSizeRender-21.jpg

Dessa bilder togs innan det förra läkarbesöket. Leendet är falskt, jag är jättenervös och skakar. Nu ska jag peta i mig lite yoghurt och så får jag se vad jag gör med den förbannade medicinen.

Kram/ Amanda

Kommentera

