Bilder från helgen som var

Har haft en supermysig helg med härliga människor! Här är lite bilder som knäpptes med telefonen:

img_5459

Mamma bjöd på lunch och som i princip allt hon gör var det jättegott. Min mamma är bäst på att göra sås, så det så! Jag hade med mig hembakat. Kanelbullar, jordnötskakor och julgodis, gott!

fullsizerender

Vi åkte till djurmagasinet och shoppade lite till missen. Nu har vi transportbur, kattmat, sele och koppel, kattsand, kattlåda och spade och lite godis. Kvar att köpa är:

-Klösträd
-Leksaker
-Mat-och-vattenskålar
-Kattgräs
-Fönsternät
-Feliway

Är det något mer som behövs? Det är det ju säkert men förutom icke-fysiska saker såsom försäkring mm kommer jag inte på något mer just nu.

fullsizerender-1

Testade detta vin för första gången. Har tittat på det massa pga hur underbart fin flaskan är men blev lite besviken. För blaskigt för min smak, håller mig till Black Tower istället. Jag valde chipsen till höger. Lättsaltade lantchips är det bästa!

fullsizerender-3

På fredagen kom alltså Julia och Andreas på besök. Vi spelade spel, pimplade vin och drog sedan ut.

Största delen av lördagen spenderades med bakismys i soffan. Anton råkade skära upp sitt finger på ett glas som gick sönder men efter att jag tagit hand om honom och satt på Lille-skuttplåster kom vi iväg till Elin och Dannes inflyttningsfest. Därifrån har jag inga bra bilder men jag tar det som ett tecken på att kvällen var rolig!

fullsizerender-2

Nu käkar jag detta. Vegoschnitzel med sallad och créme fraîche blandat med rödlök. Sååå gott och enkelt. Perfekt lunch och med detta tips avslutar jag inlägget.

Kram!/ Amanda

 

Kommentera

