Bildbomb från min julafton

Här kommer de bilder som togs under min julafton!

IMG_0150.jpg

Även om vi inte firar hemma hos oss (mer än med oss själva  allstå) har vi haft julklappar liggandes under granen under veckan. Det ser extra mysigt och juligt ut då!

img_0158

Familjen plus farmor samlad med dopp i grytan på menyn. I år firar vi med min familj på julafton och Antons på juldagen. Knepigt att få ihop dagarna men det löser sig alltid.

img_0181

Så här såg jag ut. Tips: Köp inte fransar från H&M. Kanten är alldeles för tjock så att få dem att följa ögats form på ett snyggt sätt gick bara inte.

img_0183

Nytt halsband jag köpt. Askungens vagn!

img_0168

Antons julklapp från Filip: En T-shirt med Breaking Bad-tema.

img_0169

Och Filips julklapp från mig: En mugg med eden som The nights’ watch svär i vår favoritserie Game of thrones. 

En av Emmas julklappar från mamma, hon var mycket nöjd!

img_0166

Emmas julklapp från Filip. Harry Potter-fans vet vad detta är. Är så avundsjuk! Märks det att vi gillar nördprylar i min familj?

img_0185

Efter Kalle Anka åkte familjen vidare för att fira med mammas sida av släkten. Jag och Anton skulle fira ensamma hos oss på kvällen men först stannade vi ett tag i huset och tog det lugnt. Jag vilade en stund på soffan och vi kollade även lite hemmavideos.

img_0160

Mammas knäck var perfekt. Rocky roaden hade min duktiga bror gjort!

img_0188

Hemma i lägenheten igen. Vi åt lite enkel mat (vegetariska köttbullar och makaroner bara), öppnade julklappar, tog det lugnt och tittade till sist på Harry Potter and the deathly hallows part 2. Riktigt mysigt!

img_0187

En av Antons julklappar från mig. Cluedo med Game of thrones-tema. Ska bli spännande att testspela!

img_0194

Och här har vi alla mina klappar samlade. Är sååå nöjd. Det är ju så härligt när man märker att någon verkligen har ansträngt sig och tänkt igenom en gåva. Det är det som jag gillar med att ge också; glädjen i att klura ut och till slut hitta något som passar personen perfekt! Nedan följer några av favoriterna:

En mugg från Disney store med Piff-ochPuff-motiv. Från mamma, tack! ❤︎

img_0205

Massa härligt smink som jag önskat mig från mamma och bästa tidningen Veckorevyn från Anton.

Meet Matte Trimony och ett flytande, matt läppstift från Gerard cosmetics i färgen Serenity. Läppennan ovan är från Sleek i färgen Shabby chic. 

img_0208

En gång när en av mina kusiner var riktigt liten hade han denna pyjamas på sig. Jag är riktigt svag för små barn i pyjamas (huuur gulligt?!) och frågade därför min moster om jag kunde få ta över den när det var min tur att få barn (vi ärver mycket kläder i vår släkt). Nu ska jag inte ha barn än, ta det lugnt, men jag fick denna i förväg och smälte på nytt när jag såg den. Fin och himla roligt att du kom ihåg Fia!

img_0197

Av samma moster fick jag även en leksak till vår misse. Bara man petar på humlan surrar den. Väldigt irriterande, precis så det ska vara med andra ord!

img_0199

Denna vackra bok fick jag av mamma. Älskar den och kommer ha den väl synlig så att jag alltid kan njuta av konstverket!

img_0200

Med fina illustrationer inuti.

img_0202

Underst på bilden ovan ligger en bok jag fick av Filip. Det är en fyll-i-bok till katten. Precis en sådan som man fyller i bebisens första år i. Så himla rolig grej, haha! Gulligt med ❤︎

img_0196

Muminhanddukar från mamma, sååå fina! ❤︎

img_0209

Marmorbrickan är från mamma. Tror den är tänkt att ha som skärbräda men jag kommer ställa lite fina ljus och lite annat på den och ha som inredning enbart. LED-lyktan är från mormor.

img_0210

Denna tavla hade Emma suttit uppe och gjort natten innan jul. Min duktiga lillasyster, så stolt över dig ❤︎

img_0192

Och till sist en bild på bästa julklappen från Anton. Ett urgulligt armband från Edblad med sötaste lilla hjärtat. Det åkte på med en gång och jag tänker minsann aldrig ta av det!

Kram!/ Amanda

 

 

En reaktion på ”Bildbomb från min julafton

Kommentera

