Veckan som gick

Överlag har veckan varit bra! Det har känts som att jag haft turen på min sida, vädret har varit fint och jag har gjort mysiga saker. Vi tar oss en titt på hur den sett ut!


Jag beställde en ny telefon på måndagen och fick hem den redan på tisdagen. Bamse gillade lådan den kom i.


På onsdagen började Anton jobba sent. Vi bestämde att det var dags att ta ut på katterna på promenad i det fina vädret! Här har selarna precis kommit på. Båda tycker det är obehagligt innan de vänjer sig (vi har tränat flera gånger inomhus) men de hanterar det på olika sätt. Bamse blir ledsen och förflyttar sig inte en cm i onödan. Lägger vi en godis en liten bit ifrån honom hasar han sig fram på mage tills han når den, haha. Zelda flippar ur och gör konstiga hopp/rullar/snurrar som synes i bakgrunden.



Även ute är det lite läskigt först men efter några minuter tar nyfikenheten över och det går att utforska lite.


På torsdagen kom min bror Filip på fika. Han plockade upp mig utanför Ica där jag hade köpt Delicatobollar och jordgubbar på extrapris. Vi snickesnackade och tittade ikapp avsnitt av Paradise Hotel. 


Jag drack också en god hallonsmoothie, längesedan jag gjorde det!


Vid lunch på fredagen damp det ner ett paket på dörrmattan. Jag visar vad det var inuti i ett inlägg snart!


Zelda tappade sin första tand!


På kvällen upptäckte vi att det är roligt med vatten.

 

Jag har i princip inga bilder från veckoslutet förutom dessa selfies från idag men de är ju så fina att de kan lika gärna få representera hela helgen. Jag har ju redan skrivit om biomyset med Filip men förutom det har vi även testat att gå ut igen med katterna. Denna gång gick det riktigt bra! Zelda gick runt länge, länge och testade även att småspringa lite. Bamse tog fler prövande steg än förra gången och det är ju alltid något, vår lilla mesiga plutt ❤

En reaktion på ”Veckan som gick

Kommentera

