”Både tårar och skratt i en enda känslosam röra”

Nu undrar säkert alla; Vad innehöll paketet som jag fick i förra veckan? Okej okej, jag ska berätta!

En stor förebild och inspirationskälla till mig är influencern Vanja Wikström. Hon fick för inte så länge sedan ta del av produkten av samarbetet mellan Sophie by Sophie och Drottning Silvias stiftelse Childhood foundation, nämligen en smyckeskollektion. Vanja fick med sig ett armband från kollektionen vilket hon skrev om i detta inlägg. 


Jag peppar gärna andra människor, särskilt de jag tycker gör något bra (såklart) och skrev som jag ofta gör en kommentar om hur himla fint armbandet var och att jag gärna köpt ett själv om jag haft råd (jag hade faktiskt tänkt skramla ihop till ett sådant armband innan jag insåg hur mycket det kostade. Ingen kritik alltså, det är bra att det kostar när det ligger hårt arbete och nu även välgörenhet bakom, men surt för mig ju). Vanja svarade då såhär:
”Vet du vad finis? Jag tror precis att du vann det för alla dina fantastiska kommentarer. Bloggen är ingenting utan sina kommentarer, så jag vill gärna ge en liten present som tack för all tid du lägger på att kommentera här hos mig.


Och jag bröt ihop där jag satt och kissade, för det gjorde jag när jag läste svaret. Jag fulgrät över att jag kände ett lyckorus och över värmen i när en person man ser upp till fick en att känna sig speciell. Glädjeruset gjorde att en del av ångestklumpen i bröstet släppte och med den kom liksom allt, både tårar och skratt i en enda känslosam röra.

Det kanske verkar märkligt att reagera såhär starkt över ett armband men för mig var det mer än så. Det var en påminnelse om att andra uppskattar mig och det var något jag verkligen behövde ❤︎

Varje pärla representerar en artikel i FN:s barnkonvention. Såhär skriver Vanja:

”Childhoods generalsekreterare Paula var på plats och berättade hur de arbetar. Hon gav exempel på olika barn de hjälpt via sin organisation, och helt plötsligt fick de olika pärlorna liksom liv. Den rosa (som står för att barn måste skyddas från trafficking) fick representera en flicka i Nepal, den beiga (som handlar om sexuellt utnyttjande) om en pojke i Sydafrika.”

Hur fint?! Läs mer här (och köp om du vill och har råd vettja!)

Samma sak gäller färgerna på pärlorna i Childhood foundations egna armband som har en mer barnslig och gullig touch passande temat (sitter på högra armen!). En så himla fin grej, dessa båda armband kommer vara med mig jämt


Kram!/ Amanda

2 reaktioner på ””Både tårar och skratt i en enda känslosam röra”

  1. Men DU! <3<3<3<3 Nu är det JAG som fulgråter! TACK finaste, finaste Amanda – armbandet hittade verkligen hem hos dig på alla plan! PUSS! //rörd Vanja

    ————–
    Amanda svarar:
    Puss puss BÄSTA du! 😀 ❤

    Gilla

  2. Så himla fint att bli uppskattad för tiden du väljer att spendera på att läsa och kommentera! För precis som Vanja skrev, vad vore bloggen utan sina läsare ❤

    Jag önskar dig en fantastisk kväll!

    ————-
    Amanda svarar:
    Verkligen fint! Önskar dig detsamma!

    Gilla

Kommentera

