Påskfirande i Örby

Vid lunch åkte jag, Anton och Emma mot familjen i Örby. Jag hade gjort mig fin med min våriga peppblus, påskiga fräknar och godishalsband.

Jag blev riktigt nöjd med sminket! Älskar att ha minimalt med foundation på mig och satsa mer på ögonen och brynen. Det syns inte riktigt på fotot men jag har rosa ögonskugga med lite lila och grönt närmast fransraden.
På naglarna hade en pastellig grön färg som matchade mitt godishalsband himla fint!

I Örby åt vi god påskmat och sedan letade vi syskon påskägg i trädgården. Jag lyssnade för någon dag sedan på podcasten Den friska wargen där Ida Warg tyckte det var jättekul och märkligt att Viktor Frisk fortfarande, 22 år gammal, letar påskägg. Jag skrattade med pga igenkänningen!

Så fina påskägg!

Emma och jag spelade en del på mitt piano som jag fick i present när jag konfirmerade mig för en massa år sedan.

Håller på att lära Emma spela Butterfly Waltz av Brian Crain. Hon är duktig och snabblärd, min syster!

Jag hade glömt att påskpynta hemma så innan vi åkte snodde jag med mig lite björkris. Efter att katterna fått leka lite med de roliga pinnarna blev det sedan placerat bredvid tv:n. Det får gärna stå kvar efter påsk med, jag tycker det ger en sådan vårig känsla när knopparna börjar slå ut.


Lite annat pynt blev också utplacerat runt om i lägenheten. Dessa gjorde jag på dagis. Jag hade precis lärt mig att ögonfransar existerar och var väldigt noga med att få med dessa på min påskgumma och påskgubbe, fint va?

Haha, älskar att ha dessa framme. Är både road och lite rädd…

Nu är jag supertrött och ska sova alldeles strax, bara ett avsnitt till av Dexter…

Kram!/ Amanda

En reaktion på ”Påskfirande i Örby

Kommentera

