Fullt upp under påskdagen!

Morgonen kunde börjat bättre. Jag skulle ta ut lite tonfisk i kylen som gottis till katterna som ju fyllde 6 månader idag. På något sätt lyckades jag välta ner en mugg fylld med marinad som landade lägligt på en av mina små stackars tår och visst att jag är känslig (jag är överkänslig gällande allt) men detta var bara löjligt. Jag skrek rakt ut och Anton fick komma och torka upp röran medan jag stapplade iväg för att duscha av marinaden från min kropp. Väl inne i badrummet svimmade jag (!!!) av smärtan och när jag till slut kunde sätta mig upp kräktes jag (!!!). Så sjukt. Tånageln är svart men inget är brutet, ni kan andas ut nu.


Efter att ha legat i sängen en stund och tyckt synd om mig själv kunde jag göra mig iordning och halta iväg mot bilen. Jag var nämligen bjuden på påsk/bröllopsdagsfirande hos mina älskade morföräldrar. Jag gjorde en färgglad sminkning som jag blev riktigt nöjd med!

Palett från Nyx och chokerhalsband i sammet från Gina Tricot.

Måste sminka mig som en regnbåge/paradisfågel/enhörning oftare!
Hemma hos mormor och morfar åt jag god mat, klappade på hundar och sedan lekte vi charader i flera timmar. Främst vi kusiner men min morfar var också uppe några gånger och försökte se ut som bland annat en cowboy och en tupp, haha ❤︎

Fiffi! En av mormor och morfars två hundar. Den andra heter Doris ❤
På vägen hem hoppade jag och mamma även in hos mammas kusin, (mamma till min barndomsvän Julia som jag skrivit om innan) och snickesnackade en stund innan jag till sist åkte hem efter en lång dag. Tån känns ok och det gör också mitt psyke, skönt!

Kram!/ Amanda

3 reaktioner på ”Fullt upp under påskdagen!

Kommentera

